Dagens WE-träning!

Idag tränade vi WE i ridhuset. Vi var många som var med på träningen idag. Kul att så många ville vara med och träna. Fler och fler verkar tycka att det är kul och ser det som en bra träning med hästen. 
Man tränar så många olika saker samtidigt. De tviktigaste tyker jag är att vara lugn och försöka göra övningarna med så små medel som möjligt så det inte blir slit och dra i hästen. Man får verkligen träna på att hålla koll på alla hjälperna. Det behöver jag träna mer på :)
 
Izze gjorde momenten väldigt bra idag. Corallen är svår att få honom att trampa ordentligt i vändningen runt konen och driver jag för mkt så tror han att han ska hoppa ut ur corallen över hindren som är runt den och det är ju inte riktigt meningen ;)
 
Sidepassen, lansen, grinden, bron, klockan med ryggning och hindret tyckte jag han gjorde mkt bra. Vi börjar även att få till slalomen mer och mer och jag försöker styra honom mest med vikthjälperna vart han ska där. 
 
Överlag behöver jag få till min egen sits ytterligare men den har blivit bättre säger några vilket känns kul! :) Skam den som ger sig ;)
 
En liten skiss från dagens tenikbana:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0