Lite intervall på snöiga vägar!

Idag red vi ut i 1 h 5 min totalt 8,4 km. Först skrittade vi i 2 km på alfaltsväg sedan blev det trav någon kilometer i 14 km/h. Trav igen och en liten bit galopp upp för en backe, skritt igen. Galopp först lugnt sedan en snabb ökad galopp upp för en backe. Enligt runkeepern i 35 km/h. Skritt ner för en backe och sedan galopp i normaltempo i någon kilometer. Travade ner ca 500 m och sedan skritt 1, 5 km hemåt. Izze var pigg och glad och ville gärna springa lite fortare än vad jag tyckte.
Herrn verkade inte bli trött alls men lite svettig då det var varmt ute idag. Skönt att komma ut lite och att herrn får sträcka lite på benen :)
Jag har tagit bort korrektionpaden som jag haft under sadeln en period då han musklat sig mer över ryggen nu och breddat sig så nu ligger sadeln mkt bra utan padden. Skönt att slippa den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0