Glad!

Jag är så glad över att det gick så bra idag på dressyrlektionen för Ewa Mårgård.
Izze gick superfint i lugn trav och galopp. Han riktigt sviktade fram när vi fick till det i traven. Han kändes verkligen helt underbar att rida då! Gången blev verkligen helt annorlunda och jag kunde sitta ner i traven och det kändes riktigt bekvämt.
Ewa är så duktig på att se vad både ryttare och häst behöver. Izze behövde lossna mer i vänster bakben/höft och det kändes verkligen att det släppte. Han satte bakbenen superfint under sig och jobbade i en högre form avslappnat.
Vi ställde utåt på volten, red över två bomserier på böjt spår med ett kort och ett långt avstånd. Vi flyttade bakdelen och red i samlad trav och galopp med bibehållet påskjut från bakbenen.
Jag blir alltid så imponerad av Izzes arbetsvilja och hur han hela tiden vill göra rätt. Han har ett hjärta av guld den hästen! <3
Jag behöver bl a träna vidare på att korta mina tyglar och luta mig bakåt. Jag behöver också tänka på min ytterhand som gärna vill åka upp.
Superbra och kul att rida lektion, det är mkt nyttigt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0