Dressyr och sortering!

Idag red jag och och Izze dressyr i ridhuset. Vi invigde Izzes nya gråa lindor som matchade kanten på nya orangea schabraket och jag hade min nya orangea ridtröja. Glömde mobilen hemma så tyvärr ingen bild på dagens outfit :)
Vi red bl.a. övergångar och många små åtta metersvolter med ställning/böjning inåt. Vi red också halvt igenom och gjorde skänkelvikningar i både skritt och trav. Skänkelvikningarna har börjat sitta bättre och bättre och Izze gjorde dem nästan lika bra för vänster skänkel nu. Duktiga pålle!
Vi avslutade med lite galopp med övergångar trav/galopp samt att vi red över en bom som var i ridhuset på volten.
Helt klart bästa känslan hittills när vi tränat själva. Vi fick flera varv på sidovolten i kanonfin form och tramp i båda varven. Jag tänker i mitt huvud när jag rider: sträck på dig, skumpa med i takten och händerna jämna och stilla, haha! Verkar funka ganska bra ändå med tanke på att hästen kändes så fin! :)
 
Idag har jag även rensat ut och gett bort en hel del hästsaker som jag ändå aldrig använder :) Gött att få lite mer ordning i hyllan då det inte är så mkt grejer överallt. 
På förmiddagen idag var jag och shoppade lite nya ridgrejer en ny ridtröja, gråa lindor, sporremmar i läder samt ett par till likasana som de jag har till hoppsadeln.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0