Fixa till!

Izze har varit lite ojämn i höger bog sista tiden. Jag har tänkt att ev sadeln var problemet. På grund av det har jag tränat honom en del utan sadel. Tömkörning, promenad, löshoppning på låga hinder, frihetsdressyr, stretch, massage, linement och Back on Track-täke på nattetid. Det blev fortfarande inte helt bra så jag beslutade mg för att ringa ut djurfysioterapeuten tidigare än planerat. Han kom ut idag och behandlade Izze och det var i första hand vänster bog som var probelmet men det satt även fast i höger. Han trodde inte att det var pga av sadeln då manken, ryggen och bäckenet var bra. Han sa att han trodde att det kunde bero på leran i hagen eller från när jag lät han trava på lite när vi red ut för ett tag sedan. Han trodde nog att det var något som han gjort sig i hagen då leran suger fast benen och det är lätt att de spänner sig då. Izze skulle få vila imorgon så skulle jag prova att rida honom lite på måndag för att se hur han känns. Kändes han bra på måndag tyckte han att jag kunde rida som vanligt igen. Det kändes skönt! Håller tummarna att han är bättre på måndag.
 
Izze vill inte vänta :)
Lite tömkörning häromkvällen
Han står inte jämt med bakbenen här men han har fått en jättefin rumpa/bakben, tror adrig den varit så fint musklad :)
En bild från en kvällspromenad härom kvällen.



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0