Dagens ritur!

Jag och Izze red ut med Emma och Pondus idag. Det var ca -7 minusgrader ute men vi klädde oss varmt. Vi red i skogen, över en frusen stubbåker och travade och galopperade på sandvägar i skogen. Riktigt kul var det! Izze  var superpigg i vanlig ordning men kunde korta stunder hålla sig lugn och trava lugnt o snällt. Jag har inte ridit på två dagar, då det var julfest i torsdags och i fredags somnade jag i soffan när jag kom hem.

På vägen hem red vi ner i en hage där det går får på sommaren och drog en repa i galopp. Det var hur kul som helst tyckte Izze och frustade nöjt varje steg. Fick skritta av honom några varv på ridbanan när vi kom hem för sista biten hem skulle han låtsas bli rädd för allt han såg. Han gjorde ett kast då en shettis i en hage bredvid vägen kom travande. Izze skrämde med sitt plötsliga kast, Pondus som också gjorde en tvärvändning ;)

Imorgon om vädret tillåter tänkte jag och Emma fota hästarna i sommarhagen när de galopperar i snön. Vi gjorde samma sak förra året men hur man än gör när man fotar levande djur så är en bild aldrig den andra lik. Här är en bild från förra vintern.


Foto: Emma Bertilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0