Grannen!

I natt har jag sovit ungefär 3 timmar. Jag har alltid svårt att sova på söndag kväll men igår tog det verkligen priset. Min granne är en storrökare och har sena nattvanor och tydligen tidiga morgonvanor och till på köpet en gnisslande dörr, samt att min ventilation suger in luft precis utanför min dörr. När klockan var ungefär 12.30 på natten så var det dax för att röka första gången efter att jag gått och lagt mig. Hans dörr gnisslar något enormt plus att han måste slänga igen dörren varje gång han går ut, sedan ska det bolmas så det står härliga till så att jag känner hans röklukt hela vägen till min säng där jag ligger och försöker sova.

Jag hann lagom slumra till lite innan det är dax att röka nästa gång och jag vaknar av ett ryck då det nämligen låter precis som om någon skulle slitit upp min dörr. Inser snabbt att det så klart inte var min dörr utan som vanligt hans. Är nu klarvaken och inser efter en stund att det inte är någon idé att försöka sova just då så jag slår på tv:n. Jag känner att tröttheten börjar komma igen och stänger av tv:n igen om skall precis till att somna.
Jaha! Då var det återigen dags för min kära granne att röka! Samma procedur upprepas och jag är återigen klarvaken! Måttligt road av detta försöker jag att hålla mig lugn då jag vet att det kommer gå ännu sämre att sova om jag skulle bli förbannad. Slår på tv:n igen och snart är jag trött igen, slår av tv:n och somnar.

Kl. 06.00 vaknar jag av ett ryck då grannen tydligen är vaken och ska ut och röka igen! Denna gången är det för mig en väldig tur att jag blir väckt! Jag ska nämligen gå upp 05.20 på morgonen för att slippa stressa! Så hade det inte varit för min granne, så hade jag försovit mig ;) hehe

Så tillslut får jag nästan tacka min granne för att han väckt mig...

Blir du störd av dina grannar någon gång?


Här är en bild från i maj när jag och Emma var ute och plåtade! Kände mig lite så igår kväll faktiskt ;)


Foto: Emma Bertilsson


Kommentarer
Postat av: Sofie - Welcome to my world

Du borde klaga på grannen eller till hyresvärden, så där ska det ju inte vara, speciellt inte om det är så lyhört att dörren hörs lixom :/ uuh vet hur det är att bli störd av grannar :( INTE kul ..



Puss sötis

2009-11-24 @ 10:29:09
URL: http://sofiehurtig.blogg.se/
Postat av: Caroline´s Fotoblogg!

Läcker bild! :)

2009-12-07 @ 16:12:17
URL: http://caroliinedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0