Mina första modellbilder!

För nästan exakt ett år sedan ringde de och frågade mig om jag vill vara med på "modell-för-en dag". De sa att man skulle bli sminkad av en makeup-artist och fotograferad av en professionell fotograf. Ville man inte ha bilderna sedan så skulle det inte kosta något. Jag skulle få ta med mig upp till 5 st kompisar om jag ville. Jag hörde runt med lite tjejkompisar och det vi var ett gäng som bestämde oss för att åka dit. Vi tänkte att det kunde ju om inte annat vara en rolig grej.

Efter fotograferingen blev jag ganska förvånad över hur bra bilderna blev. Jag brukade alltid se ut som skit på alla bilder som jag hade på mig själv. Fotografen frågade om hon inte fick ha bilderna på mig i sin portfolio och på sin hemsida. Min vän och fotograf Emma var med under denna dag. Emma hade tidigare mest fotat djur och natur men fick genom denna dag ett intresse för att prova att fota modeller och vi bestämde att jag skulle vara hennes provmodell.

Nu har det som sagt gått ett år sedan jag och Emma började fota ihop och vi har hunnit gör ett 30-tal sessioner ihop :) Jag har även fotat ihop med en handfull andra fotografer.









Foto: The Studio Group AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0