Izze hos massören!

Idag var Izze hos massören, Ghadir vad också med. Idag lastade jag Izze utan linor och han gick på transporten efter bara några minuter :) Duktig pålle!

Massören hittade lite stela punkter på Izze bl a högra sidan av halsen. Vilket jag redan visste då jag masserat honom själv nu ett tag. Det är något jag ska fortsätta att massera.

Hon tyckte det var en mkt bra grej att jag stretchade frambenen, vilket jag också ska fortsätta med. Jag skulle även ta en morot och sätta mellan frambenen och på sidorna på honom så han får sträcka sig efter den för att stretcha halsen.

Izze tyckte det var mkt skönt med massage och hon lyckades massera bort en del av stelheten samt att hon behandlade med laser på lite olika punkter. 

Hon tyckte jag skulle fortsätta att ge honom arnikapillren som jag ger honom och att även smörja honom men arnika utvärtes.

Jag skulle även kolla hans tänder tyckte hon då hon hörde lite vassa kanter när hon drog hans käkar i sidled. Detta tyckte jag var märkligt då jag för ett halvår sedan var inne hos ATG för att kolla hans tänder. Izze har mkt fina tänder i grunden och borde inte behöva fixa sina tänder nu igen. Funderar allvarligt på att reklamera veterinärens insats förra gången då det verkar som han inte gjort det ordentligt :(

När jag släppte ut honom i hagen när vi kom hem så såg jag på hela honom hur nöjd han var och hur smidigt han rörde sig. Jag tyckte han rörde sig smidigt innan men nu såg man faktiskt skillnad.


Izze väntar på sin tur hos massören.


Rullar sig i hagen när vi kom hem :)

Kommentarer
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Gud vad skönt med massör!! Funderar på att ringa någon massör som får komma och massera min lilla Moses lite! :)



Tack så mycket!

2010-04-16 @ 16:08:07
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0