Mysig dag i stallet!

Idag var Anna och Tyra och hälsade på Izze. Anna är Izzes gamla ägare och Tyra är hennes dotter. Tyra är 5 år och älskar att rida. Så självklart fick hon ta en ridtur på Izze.

Vi gick en promenad upp mot kyrkan då det var hoppning i paddocken. Kanske inte det bästa med ponnyridning i paddocken då när Izze också kommer vilja hoppa ;)

Efter promenaden masserade jag Izze och stretchade hans framben sedan fick han gå 5 st varv åt båda hållen i solrosen. En solros är kvalettibommar som ligger i en liten cirkel. Detta är mkt bra träning för hästens ryggmuskler och smidighet.

Jag borstade även av Chanell idag. Hon hade rullat sig rejält i leran så det tog en stund att få henne ren. Hon fäller som bara den nu men jag fick bort en massa hår.

Imorgon ska jag hjälpa Ewa i stallet hela dagen. Vi ska iväg med två hästar till massören och sen ska hon visa mig alla morgonrutiner i stallet då jag ska ha stallet på lördagmorgon när Ewa ska åka och tävla i Skåne.

Har inte hänt så mkt spännande saker i mitt liv senaste tiden så det har handlat mkt om stallet men jag hoppas ni som inte är hästintresserade har överseende med detta :)


Foto: Emma Bertilsson

Bilden är från i somras när Tyra red på Izze.

Kommentarer
Postat av: maja

fin pålle du har :) tävlar du något? :)

2010-04-05 @ 19:20:09
URL: http://maiasvarld.blogg.se/
Postat av: maja

sv. ja den var jätte bra :)okej skoj. undra bara för jag är oxå en hästtjej :P

2010-04-05 @ 20:40:47
URL: http://maiasvarld.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Gud vad fin bild!! :)



Haha jaa, visst är världen liten :)

2010-04-06 @ 14:40:12
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0