Strålande sol!

Vid 14-tiden kom Viktoria hit och vi åt lite påsklunch av det som blev kvar från igår. Det smakade mycket bra även idag.
När vi ätit åkte vi till stallet. Izze hade rullat sig ordentligt i leran så det tog en bra stund innan jag lyckas få bort det värsta. Jag fick även med en hel del hår! Stallgången var aldeless svart av all päls. 

Jag Izze skrittade ut en sväng med Frida och Sigge. När vi kom tillbaka red vi en sväng i paddocken. Idag tyckte jag att det gick bättre än igår och jag jobbade vidare med min sits och de mjukgörande rörelserna.

Efter ridningen stretchade jag Izzes framben och masserade honom. Han får även Arnikapiller 5 st varje dag för att öka blodcirkulationen i musklerna. Han är ju lite stel i nacken och massage och dessa piller hoppas jag ska lösgöra honom.

Nästa vecka ska jag åka med honom till en massör som får känna igenom honom och kolla om han har några fler spänningar i kroppen. Nu var det flera år sedan en massör kände på honom, men sist hittade hon inga spänningar alls.


Izze sommaren 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0