Ridit ny häst!

Idag tänkte vi ta oss en ridtur jag på Chanell, Ewa på Mykonos och Viktoria på Jasmine. Men Chanell var stel i bogen och halsen idag så jag red på Lavendel istället. Det var första gången jag red henne men hon var väldigt mjuk och fin och lättriden så det var en mkt trevlig ridtur.

Vi var ute i 1h 15 min och större delen av ridturen travade vi. Bortsett från att vi skrittade fram i ca 20 min och sista 15 min satt vi av och gick bredvid hästarna. Skönt att sitta av och gå sista biten så man får träcka lite på benen. Jag tror hästarna varvar ner på ett bättre sett när man hoppar av och går med dem.

När vi var tillbaka i stallet hjälpte jag till att mocka lösdriften. Tycker det är lite kul att mocka ibland då det är gött att få ta i lite.

Izze fick vila idag, tänkte rida en sväng imorgon med Ellinor.


Ewa masserade Chanell och sedan stretchade henne. Det blev stor skillnad direkt!


Lavendels svarta huvud och Ewa och Mykonos


Viktoria och Jasmine


Izze till vänster och Sigge till höger

Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: ja verkligen, synd att pengarna inte räcker till..

2010-02-25 @ 20:59:38
Postat av: Mariella

mysigt! själv blir det lååååångritt på lördag :D hihi

2010-02-26 @ 02:43:09
URL: http://sweetwishes.blogg.se/
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV; Oj! Tack :) Och tack för att du tipsade mig^^

2010-02-26 @ 08:13:28
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: simone

önskar jag kunde rida jag med, det verkar så otroligt mysigt - bli ett med hästen :)

2010-02-26 @ 13:29:01
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0