Härlig dag i stallet!

Idag åkte jag iväg till stallet vid 11 och mötte upp Ewa, Anna och Jasmines nya ägare. Vi tog oss en mycket mysigt tur i skogarna runt flygplatsen.

Rundan vi red var ca 1, 3 mil i växlande terräng. Öppna gärdesvägar, skog och sandvägar. Det blev mycket trav och galopp. Jag red på Chanell idag och lilla fröken blev inte trött för fem öre. Hon tyckte det var mycket skoj och hade helst legat i täten hela sträckan. Hon kändes fin att rida och jobbade på mkt fint. På slutet gick hon i mkt fin samlad kort galopp i form :)

Efter en mycket god kycklingsoppa och pannkaka till lunch red jag och Ewa ut på Izze och Lillen. Det var första gången Lillen reds ut i skogen så det blev en lugn skrittur och Izze fick vara med som en lugn förebild. Lillen skötte sig exemplariskt så det var mkt kul att se.

Det har varit så varmt idag att jag kände att skritt i skuggan i skogen var fullt tillräcklig motion för Izze. Imorgon förmiddag tänkte jag åka upp och rida en sväng med lite mer trav och galopp. Hoppas det inte regnar för mkt imorgon bara, som de sagt på väderprognosen att det ska göra.

Här är två bilder på Oliwer en ettårig hingst i stallet. Visst är han fin?




Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0