Morgonens ridtur!

Imorse var jag och Lottan ute och och red på Izze och Chanell som vi lånade av Ella. Det var en mkt trevlig ridtur och vi red i omväxlande skog och sanddynor och hoppade även över små stockar längs vägen.

Izze kändes piggare idag än vad han gjort senaste tiden då det varit så varmt. Inte kostigt att han blir trött av värmen i den där svarta pälsen. Jag har ändå ridit på morgonen innan det blev varmt eller på kvällen lugna turer då jag själv känner att man blir slö av värmen. 


Chanell och Lottan

Efter vi ridit var vi kvar en stund och kollade när Ewa och Viktoria tränade en av unghästarna. Idag tränade de tömkörning och sadling vid bindbomen. Lillen var duktig och accepterade tömmarna bakom rumpan och längs sidorna.

På vägen hem svängde vi förbi Hööks och jag köpte ett nytt grimskaft till Izze och en ny svamp. Vi passade även på att äta på Max. Mycket gott var det! :)

Nu strax ska jag ner på stan och ta en fika med en kompis. Jag känner mig sugen på sushi, men vi får se vad hon känner :)

Hoppas ni har haft en bra dag!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0