En dag i stallet!

Imorse åkte jag till stallet och hjälpte Ewa att mocka och fixa åt alla hästarna.

Vid lunch gick vi in och åt en mkt god soppa med färskt bröd till, och sedan äppelpaj till efterrätt. Efter lunch gav Ewa mig massage.

Efter lunch pysslade jag med Izze och jag lät honom beta lite gräs utanför hagarna. Efter en stund började han gå mot paddocken och jag blev nyfiken på vart han ville gå och gick efter. Han gick ner på ridbanan och gick längst ner och började nosa på marken. Jag knäppte loss grimskaftet och han började skrapa med foten. Jag backade några steg för jag förstod att han ville rulla.

Jag passade på att knäppa några kort med mobilen på sötnosen.






Gött sa Izze ;)

När han rullat klart så blev det såklart att borsta rent honom. Jag masserade honom och kände igenom honom i hela kroppen. Han hade lite ajaj bakom vänster skulderblad.

Jag masserade honom där en stund och kände hur musklerna blev mer mjuka och avslappnade. Jag avslutade med att smörja in honom med arnikalinement runt skulderbladen och satte på honom ett fleecetäcke. Detta för att blodcirkulationen skall hållas igång även en stund efter att jag slutat massera.

Även höger framben smörjde jag med arnikalinement och satte på honom Back on Track bandageunderläggen med fleecelindor över.

Hans ben är fortfarande lite svullet efter hans vrickning men som skönt är så haltar han iget iaf. Jag känner ändå att det är bäst att låta honom ta det lugnt några dagar innan benet känns helt ok igen.

Ska massera honom nu några dagar på raken och se om jag kan få bort det som är lite ajaj bakom skulderbladet. Håller tummarna för det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0