En svettig mammut!

Jag skulle behöva klippa min nallebjörn till häst men nu känns det lite kallt för klippning. Dessutom har han börjat fälla så jag är lite rädd att det ska synas i sommarpälsen att han är klippt. Då blir han ju inte lika blank och fin.

Någon av er som klippt en häst som fäller? Syntes det på sommarpälsen?

Igår blev det dressyr i paddocken. Det gick bra och han var lydig och hyffsat sansad i galoppen. Vi flyttade framdelen men endast hjälp av höftrörelser. Han har blivit så lyhörd och duktig. Eller det har han iofs alltid varit men jag har ridit med mer hand och ben än vad jag tränat på sista tiden.

Det är en rolig sak att träna vidare på att rida med så små hjälper som möjligt. Jag försöker att rida mer med hjälp av kroppen och nästan ingen hand.

Här är några fler bilder på Izze efter en ridtur förra helgen. Lite svettig och påminner om en mammut! :)

Foto: Jag
Häst: Izze

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hihi, gud vad gullig han är i sin vinterpäls!

När jag jobbade med hästar på Island fick jag lära mig att styra unghästarna med hjälp av andningen. Det var riktigt häftigt! De är så otroligt känsliga de här vackra djuren :)

2011-02-25 @ 13:19:46
URL: http://drak.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0