Mitt älskade djur!

Idag tog jag med mig kameran till stallet och jag tog några snabba bilder på Izze när jag skulle hämta honom. Jag hann inte ta så många innan han kom gående.

Sötkorven var riktigt pigg och laddad idag. Det märktes redan på stallgången, han hade ingen lust att stå och vänta :)

Det blev en ridtur i skogen idag och vi tränade på att ta det lilla lugna i skogen, speciellt på det stället där han alltid får för sig att det är himla kul att galloppera. Jag satt djupt i sadeln, lutade mig bakåt och höll om med benen. Då blev det ju genast jobbigt att behöva galoppera i form så då lugnade han sig en aning. Väldigt fin och lugn gallopp blev det :)

På vägen hem gjorde vi halter och ryggade, då man inte alltid behöver ha så brottom på hemvägen. Det lyssnade han bra på och sen behövde jag bara göra halt och sedan ryggade han av sig själv utan att jag sa åt honom. Han är så rolig, han vill gärna själv lista ut vad vi ska göra och göra det utan att jag behöver be honom :)


Foto: Jag
Häst: Izze

Han ser tjock ut på bilderna som är tagna framifrån men det är bara vinkeln på kameran som gör det. Han är väldigt fin i hull just nu. Bästa hullet någonsin på våren tror jag. Han brukar tappa några kilon vid pälsfällningen men i år har han hållt sig mkt fin. Kanske pga av att han inte har någon mask i år.

Snart är även vinterpälsen borta på magen, öronen och benen. Det ska bli skönt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0