Mer däckproblem!

Jag har redan i år fått två punkteringar på bilen, trots att det ena av däcken var helt nytt. Min bil har låtit och "durrat" nu ett tag och idag kom vi äntligen fram till vad probelmet var. Det var höger bakdäck som hade en hyffsat stor bula på sig, på insidan, som inte syntes från utsidan.
Jag har länge trott att det varit något fel på höger framdäck, så därför bytte vi till ett annat framdäck idag. Det blev inte helt bra, konstigt nog blev det lite bättre. Vi testade även att ta bort höger bakdäck för att byta även detta. Då fick vi syn på denna bula! Inte konstigt att jag tyckt att något var fel...
Snacka om att ha otur med däck. I övrigt så är det inga fel på däcken, de är knappt ens slitna så hur kan det komma sig att flera däck blir så konstiga och går sönder på kort tid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0