Härlig vårtur!

Idag tog jag och Izze en ridtur i skogen. Upp över ett litet berg, på grusvägar och gräsvägar. Izze kändes mycket fin, ganska pigg men höll sig ändå i skinnet. Vi skrittade mest men travade och galopperade lite också.
Idag blev det som jag kallar fri fart i galoppen. Herrn galopperade på men inte altför fort, han kan mycket mycket snabbare när han är på det humöret. Jag brujar låta honom galoppera i frifart när han är lugn och inte ligger på som en tok.
Jag satte på min app Mina spår idag när jag red och den visade att vi var uppe i 37,8 km/h så ganska bra fart hade vi ändå ;)
8, 48 km var sträckan vi red och det tog 1h 15 min och den genomsnittliga rörliga hastigheten var 7, 61 km/h. Efter ridturen så satte jag av och ledde herrn några gånger över några förhöjda bommar i paddocken. Det blev även den obligatoriska stretchen av benen, halsen, sidorna och ryggen.
Izze har blivit mycket vigare har jag märkt när jag stretchar honom med en morot mellan frambenen, han bugar mkt djupare nu än i början. Känns gött! :)
Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0