Heldag i stallet med spännande äventyr!

Igår kväll hade jag, Ella, Anna, Emma och Emma pyjamasparty hemma hos Ewa. Vi åt en mycket god middag med kycklinggryta och klyftpotatis samt chips och vin till filmen vi tittade på. En mycket mysig kväll hade vi :)

Jag sov över hemma hos Ewa och idag har vi varit ute i stallet hela dagen.


När jag gick ut på morgonen var detta det första jag fick syn på. Grabbarna grus som tillsammans på en stol :)

Först gick vi ut och körde, red och ledde alla fyra shettisar som Ewa har till sitt rid- och körlekis.

Jag körde Sally, Ella ledde Madoxx, Anna red Tuva och Emma red på Douglas. Det blev en mkt trevlig tur och vi både travade och galopperade med de små sötnosarna. Sally var helt underbar att köra, supersnäll och precis lagom pigg.



Sally

Sally o jag på väg ut på tur :) Snygg fläta i pannluggen va? ;)

Nu på tisdag börjar Ewa ha rid- och körlekis på gården. Någon som är intresserad av att läsa mer om detta kan kolla in hemsidan här.

Efter körturen stekte gulliga Ella pannkakor till lunch åt oss :)

Sedan var det dax för Izze att få sig en söndagstur. Jag och Beccah red ut på en långtur ihop. Vi var ute i nästan 2 ½ h. Det blev en lugn tur med mest skritt, men även lite trav genom skog och mark. Vi hittade en ny liten väg genom skogen men det var ganska blött då det regnat en del.

När vi red längs järnvägen kom en liten ponny galopperandes i full fart. Jag försökte få ryttaren att sakta av då Izze förmodligen skulle få ett spel om en häst susade förbi i galopp.

När tjejen på ponnyn kom närmare inser vi att hästen har stuckit med henne och hon skriker på hjälp. Beccah som har en "vallhäst" försökte blockera vägen med sin häst men ponnyn lyckades slinka förbi.

Beccah satte efter i full fart på sin häst men lyckades inte ta tygeln på den skenande ponnyn då den försökte fösa undan hennes häst. Som tur var så sprang ponnyn hem till sitt stall där den stannade.

Izze blev ju skitstressad av att han fick stå kvar och vänta medans de andra drog iväg. Jag kände att det inte var någon idé att låta honom springa efter då han bara skulle se det hela som en tävling och hetsa ponnyn ännu mer.

Hoppas allt gick bra med tjejen på ponnyn och att hon vågar sätta sig upp på en häst någon gång igen.

Efter en stund kom ägaren till hästen cyklandes tillsammans med en kompis och det måste ha varit en lillasyster eller kompis som satt på hästen som skenade. Ägaren på cykeln berättade att den plötsligt, utan anledning dragit iväg i full galopp.

I övrigt hade vi en mycket trevlig tur och Izze kändes pigg och glad! :)


Beccah och Pokeh

Izze <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0