Lördagsritt!

Idag var vi fyra tjejer som tog våra hästar och begav oss iväg i hästtransporterna och red 1, 5 mil i skogarna vid Kil/Trossnäs. Det var jag, Ella, Ewa och Emma med tillhörande hästar samt snälla Enar som ställde upp och körde oss.

Det var en mycket trevlig tur och Izze kändes mycket fin. Han kunde trava lugnt bakom de andra hästarna en stund vilket jag var mycket nöjd över. Bra för honom att inte alltid springa först.

Det blev en hel del trav med undantag för vissa passager i skogen som inte lämpade sig för trav. På slutet lät jag Izze galoppera i sitt eget tempo och han kändes inte alls trött. Annars kan Izze trava i det tempo som de andra galopperar i. Han tycker att det går för sakta för att han ska tycka att det är värt det att galoppera :)

Efter turen ställde vi in hästarna i Ewas pappas stall och så bjöd Ewas mamma på kaffe och semlor. Mums! Det var vi värda efter ridturen :)

Jag glömde mobilen i stallet så jag tog inga bilder under ridturen.

Ni får hålla tillgodo med en bild på Lillen som var med under dagens tur:


Kommentarer
Postat av: Madde

vilken fin bild:D

2012-04-01 @ 08:52:17
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0