På tur igen!

Idag var det sådant härligt väder igen att jag inte alls var sugen på att sätta mig i ridhuset och trimma med hästen. Så när Sara frågade om vi skulle rida ut med henne och Charlie (hennes häst) så behövde jag inte fundera så länge ;)

Vi red en tur på 10, 44km enligt min app på mobilen. Vi var ute i 1 h och 5 min med en genomsnittlig rörelsehastighet på 9,6 km/h. Idag var topphastigheten bara 28,80 km/h, men det är ju bra att variera sig. Vi red mest i skritt men även lite trav och galopp.

Izze trivdes bra med Charlie som sällskap och blev inte alls hestig av att vi stundtals travade i bredd och sedan galoppera. Det är väldigt olika där där med vilken häst man rider ihop med. Ibland blir Izze helt hysterisk av att ligga i bredd och ska tävla och komma först, men ibland är han lugn.

Jag tror det har en del att göra med den andra hästens inställning till om vi tävlar eller ej :)



Foto: Jag
Prydnadsträd/blomma: Magnolia

Kommentarer
Postat av: Madde

sv: åh, tack:D Var en riktigt upplevelse att gå runt där inne och se alla blommor:D

2012-05-04 @ 12:47:10
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0