Trimning!

Idag blev det trimmande i ridhuset. Vi lyckades med konsten att vara själva i ridhuset och Izze var till en början lite spänd och skulle lyssna på alla småljud han kunde höra. Helt otroligt hur bra hörsel den hästen har.
Efter en stunds jobbande i skritt och lite trav så blev han lugn och fin. Vi passade även på att träna galoppen idag när vi var själva. Herrn gick ganska lugnt men jag var inte helt nöjd, vi kan bättre. Dock satt skänkelvikningarna riktigt fint åt båda hållen vilket jag är nöjd med :)
Friserade även Izzes man idag som blivit lite lång. Jag klipper den med vanlig sax då han blir helt tokig om man skulle rycka manen. Deesutom tycker jag att det är snyggare att klippa. Ryckt man ser så sliten ut. Jag kan iaf räkna med att få jämna till manen nu i några dagar innan den blir bra.
Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Caritha

Ryckt man är snyggt om man vet hur man gör!

Samma sak när man klipper, är inte snyggt om man inte kan klippa .. :)

2012-05-10 @ 23:36:51
URL: http://carithaaloandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0