Körning!

Idag fick jag och Izze låna snälla Evas vagn och sele. Hon var också så snäll så hon hjälpte oss spänna för vagnen och följde med ut på turen. Vi körde på asfalt och grusvägar och vi var ute i ca 40 min.
Izze tyckte det var superkul och ville gärna springa fortare än vad jag tyckte han skulle göra :) Kul att han gillade det! Det blev lite galopp också men inte så fort. I traven fick han jogga lite fortare en bit och man kan verkligen se på hela honom hur kul han tycker att det är att få ta i lite.
Körning är ju bra träning för både kondition, rygg och benmuskler och kul med variation från ridning.
Eva sa att jag kunde låna vagnen fler ggr så vi får se om vi kanske kör någon mer gång snart då både han och jag tyckte det var kul!
Jag skulle gissa att det var ca 7 år sedan jag körde honom sist då jag inte haft någon vagn att köra honom i men på honom verkade det som det var igår :)

Nöjd och svettig pålle :)


Kommentarer
Postat av: Kajza

Så mysigt!

2012-11-20 @ 15:11:44
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0