Markarbete!

Idag blev det markarbete för mig och Izze. Vi var själva i stallet och ridhuset så jag ville inte hoppa om jag skulle trilla av eller nåt.
Jag lade upp tre förhöjda galoppbommar på böjt spår samt tre bommar på marken också på böjt spår. Jag la dem med 3 m emellan på mitten och ca 2,5 m längst in på volten och ca 3,5 längst ut.
Jag red mest på innersidan då mitt mål med övningen var att han skulle få samla sig och inte springa iväg. Izze gjorde det fint och slog inte i en enda bom. Duktig pålle! :)
Lite pigg blev han men lyssnade fint ändå.

Nöjd kille

Farbror barbro tröttnade på att hjälpa till att plocka undan så han väntade snällt i mitten och observerade mig tills jag var klar. Jag sa till honom - Kom så går vi in! Då kom han gående, sötnöten! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0