Träningsschema v. 44!

Så här ser Izzes och mitt träningsschema ut för den veckan som var:
 
Måndag: Vila.
Tisdag: Tömkörning i ridhuset.
Onsdag: Equiterapeuten behandlar Izze.
Torsdag: Obligatorisk vila efter behandlingen (hovslagaren skulle ha skott honom)
Fredag: Dressyr i ridhuset med bommar.
Lördag: Uteritt i skritt 1½ h.
Söndag: Izze blir skodd. Skritt i paddocken.
 
Denna vecka blev inte helt lyckad vad gäller Izzes och min träning. Jag hade velat passa på att rida ut när det var ljust på söndagen och ridit intervaller.  
Izze kan ofta bli lite ömfotad efter skoning och jag brukar hålla mig på mjukt underlag precis efter skoning, speciellt  när han blir skodd med snösulor.
Izze blev ju som väntat öm i fötterna efter skoningen så jag ville inte rida ut på hårdare underlag med honom.
 
Men jag tänker att det gör ju inget med en lite lugnare vecka för herrn emellan åt det är ju bara bra att variera lite.
 
Jag planerar inte så noga hur veckans ridning och träning ska se ut utan anpassar ju såklart efter humör och övriga livet. Ska jag åka bort på helgen behöver jag ju rida mer på veckodagarna för att herrn ska få balanserad motion och inte vila för många daagar på raken. 
 
Foto: Emma Bertilsson
På bilden: Jag och Izze <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0