Dressyrlektion!

Idag red jag och Izze dressyrlektion för Ewa i ridhuset. Vi tränade på att samla ihop honom och få honom att jobba i en högre form. Vi jobbade med att minska volten och öka volten i storlek i skritt och trav. Ställa utåt och minska volten och ställa inåt och öka volten ut igen. 
 
Izze var snäll och jobbade på fint men tyckte det var lite jobbigt. Vi jobbade även lite i samlad galopp, ställd utåt och jag var imponerad av att han jobbade så lugnt och fint, duktiga pålle! :)
 
Vi fick beröm av Ewa och hon sa att hon inte sett något varmblod som har så bra galopp som Izze. Hon sa även att han var väldigt jämn och fin i gången och i kroppen, samt såg lösgjord och smidig ut. Kul att höra! :)
 
Jag behövde tänka på att samla upp honom mer med kortare tyglar, ta fram handen samt hålla koll på inner axel i galoppen. 
 
Izze behöver stärka sina bakben ytterligare och det gör vi bl a genom att jag ska rida honom i en högre mer samlad form. 
 
Kul att rida lektion så man får lite nya saker att träna på :)
 
Foto: Jag
Häst: Izze <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0