Full fart!

Idag red jag pållen i ridhuset. Jag red mest lite mjukgörande i skritt, trav och galopp. När vi värmde upp i traven blev han rädd för något längst ner i ridhuset, jag fattade aldrig riktigt vad det var, men han fick världens ryck och drog iväg då han blev jätterädd. I vanliga fall om han blir rädd hoppar han mest till och sen är det bra, så jag sitter bara lugnt kvar med väldigt lite hand och lösa tyglar, men idag blev han riktigt skrämd och drog till andra sidan ridhuset i princip, innan jag fick stopp på honom.
 
Jag hörde att det knäppte till i väggen, lite typ som att grus skulle skvättas mot väggen men det brukar han inte reagera så mkt på. Mycket märkligt! Efter det var han lite spänd men sen jobbade han på mycket fint och smidigt efter det. Jag undrar ju vad han hörde som inte jag hörde. Hästar har ju en grym hörsel. 
 
Det var jättelänge sedan han blev så där rädd att han var tvungen att springa iväg på det sättet. Skönt att han lugnade sig sen och att jag höll mig kvar :)
 
Foto: Jag
Häst: Min fina <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0