Mer rensning!

Idag tog jag och Izze en ridtur ut i mörkret. Herrn hade mycket energi idag då han vilade igår. Vi red förbi 3 st grävmaskiner varav den ena grävde och då skulle herrn busa runt, till största delen pga överskottsenergi. Galopp på stället, trav på stället och trav med höga knän bjöd herrn på, det roliga är att han är inte stark när han härjar runt utan snarare mkt lyhörd. Det belv mest skritt och trav samt han eget härjande i galopp.
Väl tillbaka i stallet tränade vi vidare på att buga, han fattade direkt vad han skulle göra sötkorven :)
 
Jag sorterade igenom alla min hästgrejer i stallet samt städade hela hyllan. Jag hittade en hel del grejer som jag inte använder som jag tänkte sälja på loppisen imorgon. Bl a diverse hästtäcken: Fleece- och regntäcken, schabrak, säkerhetsvästar, ridstövlar, träns, tyglar, ridjacka, underställ, ridtröjor mm. Jag har redan sålt ett vintertäcke med hals och en lädergrimma till en tjej i stallet samt ett tävlingsschabrak och ev ett regntäcke till en annan tjej i stallet. Hoppas affärerna flyter lika bra imorgon! :)
 
Foto: Jag
Häst: Izze

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0