Tömkörning och equiterapeut!

Igår blev det tömkörning av Izze i ridhuset. Herrn hade en lös sko då några sömmar hade lossnat och skon hade en glipa till hoven. Det var på vänster bakhov och Izze satte ner den foten lite annorlunda i vänster varv i trav så jag gav mig med tömkörningen då jag såg det. I skritt i båda varven och trav i högervarv syntes inget. Förmodligen inget att bry sig om och hovslagaren kommer imorgon och fixar det så det är bra.

Idag var equiterapeuten Hanna och kollade på Izze. Jag tyckte det skulle kännas skönt att hon kollade att allt var bra så han inte gick runt med spänningar.
Hanna tyckte han såg otroligt fin ut i benen, leder, senor och muskler för att vara 24 år. Hon sa att det fanns många andra mkt yngre hästar som inte kändes lika fräscha som honom. Han hade full rörlighet överallt och hon kände att hon inte behövde fixa något med honom. Det enda hon tryckte loss var en liten låsning i ländryggen men den släppte direkt så det var ett gott tecken. Izze fick stå en stund med ett täcke som sätter igång blodcirkulationen och det tyckte han var riktigt gött.
Hanna sa även att det var sällan man såg ett så rakt bäcken som han hade.
Detta kändes hur skönt som helst att höra! :) Jag känner mig jätteglad!
Hon tyckte även att sadeln som jag har låg bra så det känns också superskönt! :)
Så skönt att veta att han är i fin form min älskade vän! :)

Carin och Alladin gjorde oss sällskap.

Eguiterapeutens täcke som sätter fart på blodcirkulationen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0