Agility med Izze!

Idag efter ridlekis passade jag på att träna på agilitybanan med Izze. Vi gick över en matta som hade bommar på kanterna, genom flikar av presenning och lekte med yogabollar. Izze var nyfiken och var riktigt modig. Vi puttade på bollarna, sprang och puttade på dem samt studsade dem som basketbollar. Presenningen var lite läskig först men han accepterade den väldigt bra snabbt tyckte jag. Riktigt stolt över min duktiga och kloka häst. Innan jag började träna honom på läskiga saker fanns det många saker han var livrädd för och det finns det fortfarande men han har blivit enormt mycket bättre och stabilare. Kul att träning ger färdighet! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0