Dagens WE-träning!

Idag var jag och Izze med på Working Equitationträning för Ewa Mårgård i ridhuset. Några nya övningar från sist. En yogaboll var med, långa stripor av spressening att gå igenom samt det svarta halv röret i plast att gå över, var nytt för denna gång.
 
I övrigt körde vi samma övningar som sist fast uppsuttet. 
 
Grinden fixade Izze superbra. Vi krokade av repet, höll kvar det i handen när vi samtidigt backade, red igenom hinderstöden, backa och hänga tillbaka repet igen runt stödet. Första två gångerna kom vi för långt ifrån när vi skulle sätta tillbaka repet men tredje och fjärde gången satt det klockrent. Superduktig var han! :)
 
Gå över mattan var lite läsigt och han gick med höga knän över den först men sen gick det bra.
 
Presenningstrimlorna gick bra att gå igenom så länge hans öron inte behövde röra presenningen. Han bryr sig inte om resten av kroppen och huvudet men öronen får inte nuddas av presenningen. 
 
Backa i L gjorde han hur bra som helst, sidepass över bommen gick fint för vänster skänkel men höger var svårare men vi fixade det till slut.
 
Halvröret i plast tittade han lite på sen gick han över det. Yogabollen skippade vi idag men det var några som red hästen mot den så den puttades framåt, Izze var inte rädd för den fast den rullade runt lite här och där inne i ridhuset när de andra tränade med den.
 
På slutet tränade vi mönster runt tre röda plast sockerbitar. Vi flyttade för ytterskänkel runt sockerbitarna så de korsade bakdelen. Jag och Izze red lite mönster runt dem med att flytta bakdelen och stanna mitt emellan och backa ut bl a.
 
Alla övningarna gjorde jag och Izze i skritt idag, några gjorde några övningar i trav. Vi ska köra samma grejer fast i trav nästa gång. Det ska bli spännande, jag och Izze ska ta och träna lite själva innan också.
 
Jag kände mig mycketnöjd med dagens träning, han har verkligen blivit mycket coolare med många saker än vad han var tidigare för bara något år sedan :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0