Dressyr!

Igår blev det ett dressyrpass med Izze. Vi var själva i ridhuset så först var han lite spänd och gnäggade efter en annan häst som ropade men efter lite trav blev han lugn igen. Vi red mjukgörande först i skritt och trav sen rullade vi runt i galopp och gjorde några byten. Vi fick inget helt rent byte men han bytte iaf, det är jag nöjd med :)
Efter ridpasset skulle jag ta upp Izzes skit, så jag släppte honom lös. Först gick han efter mig men när han såg att jag skulle plocka upp bajsen och inte göra något kul med honom så tröttnade han och gick och väntade vid stora porten. Vi skulle gå ut genom den lilla dörren i andra enden så jag ropade på honom och då kom han gående sötnosen :)
 
Plocka skit är tråkigt, jag väntar vid dörren.
Aha, vi tar den vägen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0