Sidepass!

Idag blev det ett dressyrpass med Izze i ridhuset. Han jobbade på fint och vi tränade en hel del sidvärtes idag. Vi tränade först skänkelvikningar längs långsidan och sedan flytta in bogen. På slutet tränade vi sidepass över en bom. Det gjorde han klockrent direkt för vänster skänkel men för höger tyckte han att det var lite krångligare men gjorde det klokrent också på andra försöket. Han är så go och lättlärd min fina pålle, så fort han fattar gör han det direkt. 
 
Herrn fick även lite massage idag då han var lite spänd i nacken. Mycket av det fick jag loss i massagen men jag red honom i en låg form idag då att han skulle få slappna av i nacken ordentligt samt att jag ställde och böjde honom en del under ridpasset för att mjuka upp. 
 
Nu så här på kvällskvisten fixade jag med veckans matlådor. Det fick bli fläskytterfilé i gorgonzolasås och tagliatelle. Mycket smarrigt blev det! :)
 
Fotograf:  Emma Bertilsson
På bilden: Jag och Izze för något år sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0