Enkel gymnastikhoppning!

Idag var planen att jag skulle rida ut på Izze men på grund av stormen så beslutade jag mig för att rida inomhus. Jag satte upp två små kryss och la galoppbommar framför och bakom det ena. 
 
Efter lite uppvärmning i trav med skänkelvikningar, bakdelsvändningar, flytta bog mm så pluppade vi över de små hindren. Izze gjorde det riktigt bra och blev inte superladdad som han ofta blir när man ska hoppa eller rida över bommar. Han jobbade fint i lugn och jämn galopp så jag gav mig efter några skutt på båda kryssen i båda varven.
 
Jag hade kunnat lagt in serpentinbågar mellan hindren och fokusera på att landa i rätt galopp men då han gjorde det så lugnt och fint på volterna så valde jag att sluta när det gick så bra. Men serpentinerna kan jag ju lägga till en annan gång.
 
En liten skiss:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0