Dagens Pay and Jump!

Det blev en väldigt lyckad tillställning idag med 42 starter i klasserna: 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 och 110 cm. Ponnyer och hästar i alla storlekar, åldrar och erfarenhet likaså ryttarna. Mycket trevliga och glada människor var med ovh gjorde denna dag väldigt trevlig och rolig.
 
Nu planerar vi att köra en till Pay and Jump om ca 1 månad, återkommer med datum.
 
Jag och Izze hoppade 80 cm idag och vi fick tyvärr 3 stopp på hinder nr 5. Det var ryttarfel då jag inte fick med honom ordentligt med ytterskänkeln i svängen. Svängen var tekniskt ganska svår för en häst som har svårt att behålla trycket i svängarna och sätta tillbaka sig själv på bakbenen.
 
Dessutom hade jag solen i ögonen mot hindret vilket inte gjorde det lättare att göra en bra sväng. Vi la ner översta bommen och sedan hoppade vi vidare på de tre sista hindren och dem hoppade han utan problem. 
 
Trots allt känner jag mig nöjd med dagen då han skötte sig så fint i övrigt och verkade tycka att det var kul. Jag skulle gissa att herrn var äldst i startfältet och vi är ju bara med för att det är kul så vi nöjde oss med en runda.
 
Nu blir det att träna på lite mer på tekniska svängar framöver. Jag tror faktiskt aldrig jag har hoppat honom i en liknande sväng förr så jag tyckter han är duktig ändå Izze. 
 
Jag hann bara ta ett par bilder på slutet i 110 cm på samma ekipage då jag fixade med Izze efter våran hoppning.
 
Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0