Lite markarbete!

Idag red jag lite markarbete med Izze i ena delen av ridhuset då det var westernträning i den andra delen. Vi red över några travbommar, övergångar, halt från trav, trav från halt, trav-stanna-rygga, trav-stanna-bakdelsvändning, serpentiner, galoppfattningar, avsakningar från galopp till halt mm. Vi avslutade ridpasset med att hoppa en studs på två små hinder ett par gånger i båda varven.
Herrn var riktigt laddad idag efter två dagars vila. Han reagerade på alla små ljud och blev astaggad varje gång han hörde någon av westernryttarna smackade eller manade på sina hästar med diverse ljud. Herrn lyssnar något enormt på röstkommandon så han blir lätt stressad när någon smackar mycket.
Några på läktaren frågade om Izze var en islandhäst... De hade suttit och funderat en stund på vad han var sa de, undra om de någon gång förut har sett en islandhäst på 163 cm i mankhöjd och som var lika nervig som Izze var idag, haha.
Idag fick jag en liten gullig present av snälla Ella, hon hade varit och shoppat lite på hindersmässan i Örebro. Jag fick ett par färgglada och fina strumpor. Man blir glad när man ser dem på fötterna :)


Kommentarer
Postat av: Emmas Vikt(iga)

Han har blivit kallad för mycket lilla Izze. Freezer, halvblod, cob och nu islandshäst. Hihi. Lite roligt. :) Han är så fin så!

Svar: ja, haha :) Fullblod har jag också hört :)
Sofia Spännar

2013-01-26 @ 09:34:36
URL: http://emmasviktiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0