Min fina!

Igår när jag skulle rida Izze gick han superfint och avslappnat i skritten men sen när jag skulle trava så kändes han inte helt ren. Carin sprang lite men honom så jag kunde se hur han rörde sig. Han rörde sig inte helt hundra och jag provade att longera honom i trav på volt. I vänster varv syntes det tydligt att han haltade på höger bakben. Jag kände igenom hela honom och kände en öm punkt på höger skinka. Jag masserade honom lite lätt och satte på honom Back on Tracktäcket över natten. Ute idag fick han ett extra täcke under det vanliga så han skulle hålla sig extra varm.
Idag när jag kom dit tog jag ner honom till värmen i ridhuset och borstade och fixade med honom och masserade honom på rumpan och på övriga kroppen, han verkade inte alls öm på rumpan idag som igår.
Jag tömkörde honom i skritt i ridhuset och bad Eva kolla på honom i traven och varken hon eller jag såg något varken på rakt eller böjt spår. Jag värmde upp en bra stund i skritt innan och gjorde öppna, sluta, skänkelvikningar och ryggningar och det syntes inget.
Det kändes verkligen som att en sten lättade från mitt hjärta idag då man blir orolig när han inte rör sig som han ska. Förmodligen har han sträckt sig i hagen så vi ska ta det lugn nu ett tag och se hur han verkar. Han får stå med Back on Tracktäcket i natt med så blodcirkulationen håller igång ordentligt.


Kommentarer
Postat av: Tavlingsryttarinnor

Hej! Om du gillar hästhoppning så får du gärna kika in på vår blogg! Kram =)

2013-01-17 @ 09:42:30
URL: http://tavlingsryttarinnor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0