Uteritt!

Idag blev det en uteritt med Izze. Lite hårt i marken tyvärr och is på grusvägarna men vi travade och galopperade lite ändå. Lite hårt underlag ibland sägs ju bara stärka senorna. Herrn var pigg och glad och joggade på nöjt :) Galoppen var superhärlig då han rullade fint och jag kunde bara stå i lättsits och gunga med. Härligt att galoppera ute! :)
Vi var ute i någon timme och det hann bli mörkt innan vi kom tillbaka.
Imorgon ska herrn klippas igen, förra klippningen har växt ut ganska mkt så han blir snabbt svettig nu när jag rider. Speciellt när det varit nära nollan och plusgrader. Det blir samma klippning som sist men jag tänkte nog be Hanna som klipper att dra ett varv runt båda bakbenen också.

Är du också sugen på att klippa din häst då kan jag varmt rekomendera duktiga Hanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0