Vilddjur!

Herrn var riktigt het att rida idag. Han har fått ta det lugnt hela veckan då han sträckte sig i måndags eller tisdags.
Det var svårt att skritta idag och han ville helst småtrava från start. Det var två söta ponnyer i ridhuset som han gärna skulle hälsa på så han skulle springa åt deras håll hela tiden. Han gjorde tom. små skutt i deras riktning med öronen spetsade.
Chanell och Ella var också i ridhuset samtidigt och han gillar inte henne så henne skulle han gärna plocka tyckte han och ville göra utfall när hon passerade.
Jag försökte att lugnt bara rida vidare vilket brukar vara det enda som hjälper. Blir man arg på honom blir han bara ännu värre då han blir superstressad. Vi red mycket serpentiner och gjorde många övergångar mellan skritt och trav . Vi travade, gjorde halt, bakdelsvändning, trav osv. Då slappnade han av superfint till slut och jobbade kanonfint efter ca 20 min av arbete med att få honom att lyssna och lugna sig.
Tur att det ändå blev bra väldigt snabbt med hans sträckning då herrn är en häst som har mkt svårt att vila och hålla sig i skinnet då han har så mkt energi som behöver få stimulans.
Ibland är det svårt att koncentrera sig på att få honom lugn när han är så där laddad för att jag tycker märkligt nog att han är rolig när han är så där taggad :) Börjar jag skratta när han gör sina bus så blir han ännu mer taggad då han förstår att jag tycker att det är kul :)
Riktigt nöjd med dagens ridpass ändå då han var helt ren i traven samt att han jobbade så fint på slutet :)


Kommentarer
Postat av: Noomie Sundell

Tack för tipset! Får ge mig ut och leta efter en sån då^^, Många som tipsat om just renskinn så va sjutton.^^,
Fin blogg du har, häftiga bilder i headern också. Blev väldigt sugen på kaffe, men ska nog gå och lägga mig istället. Haha :P

2013-01-18 @ 23:55:46
URL: http://lexx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0