En liten skogstur!

Nu på kvällen red jag, Ewa och Anna ut en sväng i skogen. Vi var ute i ca 50 min och red ca 6 km. Vi skrittade mest men travade lite också. Vi red slingan som går genom skogen och över träbron och idag tvekade Izze inte alls utan gick direkt rakt över bron. Duktiga pålle! :)
Jag har börjat ge Izze vetegroddsolja nu och det ska vara bra för mycket, bl a pälsen och musklerna då den innehåller e-vitamin. Jag har också börjat ge honom några dl svarthavre då jag vill att han behåller hullet nu när gräset snart inte innehåller så mycket energi. Han blir dessutom lite tröttare på bete än när han står på box så det kan vara gött för honom med lite kraftfoder de dagar jag rider honom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0