Hoppade med Alladin!

Idag tränade jag och Izze lite från marken. Han gjorde det superbra och var mkt lydig och följsam. Vi gjorde några enkla övningar i skritt.
När vi var färdiga sänkte han huvudet och luktade i sanden på ridbanan. Jag knäppte loss honom och backade några steg, då la han sig ner och rullade, söthästen! :)
Carin hoppade med Alladin i ridhuset idag och hon frågade om jag ville prova så det gjorde jag :)
Vi hoppade 5,5an som övningen heter. Ca 80 cm blev det och det kändes verkligen som han hoppade 40 cm. Izze hoppar ju alltid med god marginal till hindret samt är mindre än Alladin så det var en viss skillnad :) Kul att testa andra hästar ibland.
Izze verkade helt ok i gången idag så min teori om en mindre hovböld/liten blödning i hoven verkar stämma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0