Markarbete!

Idag fanns det lite hinder byggda när jag och Izze skulle rida i ridhuset så det blev lite markarbete/minihoppning. Hindren var ca 40 cm och målet var att hoppa i lugn och bärig galopp med bibehållen lydnad.
 
Jag tyckte Izze gjorde det bra och lyssnade fint. Herrn tycker att det är mkt skojigt med hinder så det är svårt att vända upp i närheten av ett hinder utan att hoppa det då han vill hoppa allt han ser i ögonvrån :)
 
Izze var ganska pigg och laddad men lyssnade fint ändå tycker jag. Jag kunde stå i lättsits i galoppen utan att han gasade på. Kändes mycket bra att vår träning har gjort honom lugnare och förmodligen starkare. Galoppen kändes även mer bärig i svängarna.
 
Vi hoppade det röda räcket lite snett och på volt för att träna avsprångspunkten samt att svängarna skulle bli rundare.
 
Här är en liten skiss från vår lilla träning idag:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0