Lerdike!

Igår red jag och Izze ut på kvällen när det slutat regna och blåsa så mkt. Vi var ute i ca 1,5 h och tog det ganska lugnt. Herrn har fått vila i två dagar då det varit mkt annat att fixa med. Izze var pigg och glad och var tvungen att bli lite rädd för en massa nya grejer som stod där de inte brukar göra. De hade grävt ner en kabel på ängen som vi brukar rida över. De hade plattat till underlaget igen och det såg inte så mjukt ut. När vi skulle hoppa över ett dike ut på vägen där de grävt så sjönk Izze i leran ända till knäna. Det var inte kul och ganska läskigt. Han lyckades ta sig upp men blev lite skrämd så han ville springa därifrån. Vi vände och tog en annan väg runt diket. 
Jag tror det gick bra med honom, jag märkte inget efteråt att han skulle ha gjort sig illa. Så jag håller tummarna för att han inte sträckt sig eller nåt. Läskigt  med lera så här års, man vet aldrig hur mjuk den är och ifall man sjunker eller ej. 
I övrigt var det en mkt trevlig ridtur och vi rullade på i ganska snabb galopp längs med järnvägen. Han låg i ett jämt fint tempo utan att vilja springa fortare. Härlig känsla! :) Nöjd pålle som fick springa lite en bit :) 


Över E18

Jag sitter alltid av och går sista biten. Skönt att sträcka på benen och Izze vet att vi är klara och slappnar av lite extra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0