Nytt träns och supertäcke!

Jag kunde inte låta bli att shoppa lite julklappar till Izze eller ska vi säga nyårspresenter? 
Han fick ett nytt anatomiskt träns från hööks med ett nackstycke som påminner om PS-tränsens nackstycke. Tränset satt bra på Izze och jag fick känslan av att han blev ännu mjukare i munnen och mer avslappnad i nacken. Ska bli spännande att se om jag märker någon skillnad även längre fram.
 
Herrn fick också ett supersilver-täcke som jag blev tipsad om av en hästvän.
Ett Bucas Power Turnout Extra. Ett täcke som ska ha en riktigt bra passform och kvalité. Det har en aluminiumbeläggning som reflekterar kroppsvärmen så de varken blir för kalla eller varma. Antibakteriellt foder som transporterar bort fukt så hästen alltid hålls torr. Man kan sätta på det på en svettig häst då materialet gör att hösten snabbt blir torr.
Täcket kan användas mellan -30 och +17 grader. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0