Dressyr under tak!

Idag var planen att rida ut men det var sånt regnrusk och blåst ute så vi red inomhus istället. 
Vi tränade på det vi tränade på dressyrlektionen sist. Vi gjorde 8 meters volter längs fyrkanten och ur dem gjorde vi växlande öppna och sluta. Izze har förstått mkt bättre vad det är han ska göra och så lyckas jag sitta bättre så det kändes riktigt bra idag. Stundtals var herrn lite spänd då en annan häst stod och gnäggade i sin hage och herrn skulle ju naturligtvis svara men där emellan gick han riktigt fint! Vi gjorde även skänkelvikningar och de är mkt stabilare nu än för bara några veckor sedan. Han är så otroligt snäll, lättlärd och samarbetsvillig så bara han förstår vad han ska göra så gör han det. Han försöker ju självklart smita lite och springa iväg med mig eller sakta av men desto stadigare jag blir med min sits desto bättre kan jag hålla kvar honom i ramen :) 
Känns kul att rida dressyr när man känner att det blir bättre och att man utvecklas. Det är verkligen viktigt med en bra tränare som kan hjälpa en att bli bättre! 
Jag är jättenöjd med Izze idag och det kändes som att han var lite stolt själv med idag.
Vi avslutade även med lite galoppjobb och han blir starkare där med hela tiden. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0