Måndagens dressyrträning!

I måndags tränade jag och Izze dressyr för Elisabeth Blegen. Det var kul och på slutet kändes Izze riktigt fin och väldigt lösgjord. 
Hon tyckte att han såg starkare ut i övergångarna samt att galoppen är bättre. Kul att höra! :)
Saker jag ska träna mer på är att rida med kortare tyglar och att få upp Izzes framdel så han får under sig bakbenen ännu mer samt att jag måste hålla mina händer jämna. Jag vill av någon konstig anledning höga ytterhanden. Jag måste också bli bättre på att ha kvar tygellängden kort och inte släppa ut den efter hand.
Vi tränade bla på att öka och minska volten i skritt och trav samt lite galopp på slutet. Det kändes verkligen att Izze blev väldigt lösgjord i bogarna och lyfte hela framdelen till slut när jag lyckades få ordning på allt :)
Nu är det bara att träna vidare på de sakerna :)
 
 
Foto: Jag
Häst: Izze

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0