Skogstur!

Igår blev det en skogstur för mig och Izze. Det fläktade lite vilket gjorde att det inte var så varmt. Mestadels av ridturen var skuggig så det var också skönt. 
Izze var pigg trots värmen och verkade nöjd med att vara ute på tur. Vi red på asfaltsvägar, ängar, stigar i skogen och grusvägar. Herrn fick stanna och äta vass en stund på ett ställe. Han älskar verkligen att äta bladen från kaveldunsvassen. Jag har sökt på Google om vad de innehåller och tydligen innehåller de en hel del vitaminer och mineraler. Jag tycker de verkar sträva att äta men han älskar dem :) 
Vi var ute i ca 1 h 20 min och vi red i alla gångarter. Herrn har blivit superduktig på att galoppera i samlad galopp även ute och bara ligga och rulla lugnt och bärigt. Jag är jättelätt i handen och han ska inte tjuvöka vilken han annars alltid vill. Fort ska det gå enligt honom men nu kan han slappna av och galoppera lugnt också. Vi drog även en liten snabbare galopp över en äng och det tyckte han var superkul! Jag behöver bara tänka fart så kör han på :) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0