Programridningsträning!

Idag tränade jag och Izze på att rida ett dressyrprogram på 20x40m-bana. Vi delade av ridhuset med bommar så jag skulle veta hur stor banan kommer att vara. Vi red Lätt C:2 programmet från 2015 och Elin var med och filmade oss.
Vi passade på att prova outfiten som jag har tänkt ha när vi ska rida Pay & ride den 31 januari i vårt ridhus. Jag har inte ridit i min kavaj eller läderstövlar på år och dar så jag ville testa om de fortfarande kunde användas. Även kul att vara fin när någon ändå är så gullig så de tar sig tiden att filma oss.
En smart grej med att rida med vita handskar var att jag såg mina händer några gånger när de var ute och for så då kunde jag rätta till dem igen :)
Fördelen med att rida i kavaj märkte jag också är att man sträcker på sig. Det känns direkt om man säckar ihop för mycket. Kanske skulle rida i den outfiten oftare ;) haha
Synd är bara att Izze växt ur sin dressyrsadel så jag får rida i hoppsadeln. Jag får ju en mycket bättre sits i dressyrsadeln såklart.
Här är ett par bilder som Elin tog idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0