Heldag i stallet!

Imorse fick jag sms av Ewa som undrade om jag ville hoppa någon av hennes hästar. Kul, tänkte jag så det fick det bli. 
Jag hoppade Chamiro, Ewa på Stella och Josefine på Querido. Vi började att hoppa ett räcke på långsidan och sedan hoppade vi studs på medellinjen och 3 galoppsprång till en oxer. Alla tre hästarna tyckte det var superkul liksom ryttarna. 
Efter hoppningen var det dax för uteritt. Jag red Pumba, Ewa red Chanell, Linda red Kingen och Josefine red Harry. Vi red en sväng på ca 8 km i skritt, trav och galopp. Superhärlig tur på pigga hästar i det fina vädret. 
Vi åt lunch tillsammans och beställde hem lite örter och nya renskinn till hästarna. 
Efter lunch blev det en till uteritt. Jag red Izze, Ewa på Lillen, Josefine på Nimzy och Kristine på Simzon. Denna tur blev ca 1 mil i växlande terräng i alla tre gångarter. Hästarna var mycket nöjda och solen sken från en blå himmel. Riktigt varmt var det i solen 😊
Dagen avslutades med en gemensam tacomiddag och Let's Dance och Perfekta familjen på Tv. 
Skön dag som laddade batterierna inför morgondagens jobbdag. 
Jag på Pumba








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0